ÁSZF – Általános Szerződési Feltételek
Amennyiben
nem kerül sor külön megállapodásra, melynek érvényességéhez minden
esetben a mi írásos beleegyezésünk szükséges, az alábbi feltételek
elsőbbséget élveznek a vevő esetleges Általános Szerződési Feltételeivel
(különösen Beszerzési Feltételeivel) szemben. A vevők ebben az
összefüggésben azokat a fogyasztókat és vállalkozókat jelentik,
amelyekkel üzleti kapcsolatba lépünk. A fogyasztók vevőnek tekintendők
abban az esetben is, ha nem folytatnak üzleti vagy egyéni vállalkozói
tevékenységet. A vállalkozók olyan vevők, amelyek természetes vagy jogi
személyek, vagy jogképes személyegyesítő társaságok, és amelyek üzleti
vagy egyéni vállalkozói tevékenységet folytatnak.
1. Általános tudnivalók, érvényesség
(1)
Kizárólag a mi Értékesítési és Szállítási Feltételeink érvényesek; a
vevő ezeknek ellentmondó vagy ettől eltérő feltételeit nem ismerjük el,
kivéve, ha azok érvényességéhez kifejezett írásos hozzájárulásunkat
adtuk. Értékesítési Feltételeink akkor is érvényesek, ha a vevő ezeknek
ellentmondó vagy ettől eltérő feltételeinek ismeretében az árut vevő
részére fenntartás nélkül leszállítjuk.
(2)
A vevők ebben az összefüggésben azokat a fogyasztókat és vállalkozókat
jelentik, amelyekkel üzleti kapcsolatba lépünk. A fogyasztók vevőnek
tekintendők abban az esetben is, ha nem folytatnak üzleti vagy egyéni
vállalkozói tevékenységet. A vállalkozók olyan vevők, amelyek
természetes vagy jogi személyek, vagy jogképes személyegyesítő
társaságok, és amelyek üzleti vagy egyéni vállalkozói tevékenységet
folytatnak.
2. Ajánlat, ajánlati dokumentumok, szerződéskötés
(1) Ajánlataink nem kötelező érvényűek azokra nem vállalunk a Polgári Törvénykönyv szerinti ajánlati kötöttséget.
(2)
A vevő kötelező érvényű megrendelése az 1) bekezdésnek megfelelően
vételi ajánlatnak minősül. Az áru megrendelésével a vevő kötelező
érvényűen kijelenti, hogy meg kívánja szerezni a megrendelt árut.
Amennyiben a vevő elektronikus úton rendel, megrendelése beérkezéséről
visszaigazolást kap. A beérkezési igazolás csak a megrendelés
szabályszerűségének ellenőrzésére szolgál. Az adásvételi szerződés a
beérkezési igazolás elküldésével még nem, hanem csak a számla külön
történő elküldésével, illetve az áru tényleges leszállításával jön
létre, amely a szokásos üzletmenet figyelembe vételével két-három hetet
vesz igénybe. A vevő megrendelése legfeljebb három hétig kötelező
érvényű.
(3)
A szállítás vagy a szolgáltatás tárgyára vonatkozó adatok nem garantált
tulajdonságok, hanem a termék vagy a szolgáltatás jellemzésére vagy
jelölésére szolgálnak. A képek, rajzok és egyéb dokumentumok
tekintetében fenntartjuk a tulajdon- és szerzői jogokat.
3. Fogyasztó általi visszavonás lehetősége
Visszavonási jog
(5)
Szerződéses nyilatkozatát 14 napon belül indoklás nélkül visszavonhatja
írásban (pl. levél, fax, e-mail) vagy - amennyiben az áru a határidő
lejárta előtt átadásra kerül - az áru visszaküldésével. A határidő a
jelen tájékoztató írásos formában történő kézhezvételével kezdődik A
visszavonási határidő betartásához elegendő a visszavonás vagy az áru
idejében történő elküldése. Amennyiben a visszavonásról szóló
tájékoztatás eladó részéről sem a szerződés megkötése előtt, sem
közvetlenül a szerződés megkötése után írásban nem történik meg, a
visszavonási határidő egy hónap. A visszavonást a következő
elérhetőségekre kell elküldeni:
Czank Zoltán
9121 Győrszemere,
Temető utca 16
snoopykutyatap@gmail.com
06 30 36 44 36 9
A visszavonás következményei
Érvényes
visszavonás esetén mindkét fél köteles a kapott árukat és
szolgáltatásokat visszaszolgáltatni, illetve adott esetben az azokból
keletkezett hasznot visszaadni. Amennyiben a kapott árut Ön nem vagy
csak részben, illetve rosszabb állapotban tudja visszaszolgáltatni,
köteles ennek megfelelően bizonyos ellenértéket megfizetni. Áruk
átadásakor ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az áru állagának romlása
kizárólag annak ellenőrzésére vezethető vissza – amilyen mértékben erre
egy üzletben is lehetőség lenne. Az áru rendeltetésszerű használatából
eredő állagromlás miatt történő ellenérték felszámítást úgy kerülheti
el, ha az árut nem tulajdonosként veszi használatba és semmi olyat nem
tesz, amely annak értékét csökkentheti. A csomagban történő szállításra
alkalmas árukat a mi felelősségünkre kérjük visszaküldeni. A csomagban
történő szállításra nem alkalmas árukat elszállítjuk Öntől. Abban az
esetben Ön viseli a visszaküldés költségét, ha a leszállított áru
megfelel a megrendelésnek és a visszaküldendő áru értéke nem haladja meg
a 40 eurót, illetve magasabb értékű áru esetében akkor, ha a
visszavonás időpontjában Ön még nem fizette ki az ellenértéket vagy a
megállapodás szerinti részteljesítést. Egyéb esetekben a visszaküldés az
Ön számára ingyenes. A visszatérítési kötelezettségeket 30 napon belül
teljesíteni kell. A határidő az Ön részére a visszavonási nyilatkozat
vagy az áru elküldésével, a mi részünkre azok kézhezvételével kezdődik.
Kérjük, vegye igénybe szállítási szolgáltatásunkat a visszaküldéshez.
Ehhez kérjük, vegye fel a kapcsolatot kollégáinkkal a megadott
elérhetőségeken és egyeztessen időpontot, amikor logisztikai partnerünk
felveheti az árut.
Kérjük,
hogy a csomagot megfelelően bérmentesítse, különösen abban az esetben,
ha nem Önnek kell viselni a visszaküldés költségeit, hogy elkerülje a
portófizetési kötelezettséget. Mi postafordultával megtérítjük Önnek a
keletkezett költségeket a vételár visszafizetésével együtt.
4. A visszaküldés költsége a fogyasztó általi visszavonás esetén
A
vevő köteles viselni a visszaküldés költségét, ha a leszállított áru
megfelel a megrendelésnek és a visszaküldendő áru értéke nem haladja meg
a 40 eurót, illetve magasabb értékű áru esetében akkor, ha a
visszavonás időpontjában a vevő még nem fizette ki az ellenértéket vagy a
megállapodás szerinti részteljesítést.
5. Árak, fizetési feltételek, beszámítás, visszatartás
(1)
Az árak a megrendelés visszaigazolásban feltüntetett szolgáltatásokra
és szállítási egységekre vonatkoznak. Az árak magyar forintban értendők,
tartalmazzák a csomagolás költségét, a mindenkor érvényes általános
forgalmi adót és a normál szállítás költségét.
2) A számla kiegyenlítése előre fizetéssel történik. Az árut a fizetés
beérkezését követően azonnal elindítjuk. Banki folyószámla megterhelése
esetén az árut a megrendelés beérkezését követően haladéktalanul
kiszállítjuk. Az összeget 7 nappal a kiszállítást követően emeljük le. A
vevő köteles gondoskodni arról, hogy az adott számlán megfelelő mértékű
fedezet álljon rendelkezésre. A kiadott beszedési megbízás a további
megrendelések esetén is érvényes fizetési mód marad, a vevő általi
kifejezett visszavonásig. Egyéb esetben vevő köteles a vételárat az áru
átvételét követő 10 napon belül kifizetni. Ezen határidő leteltét
követően a vevő fizetési késedelembe esik.
(3)
Erre az esetre a fizetési késedelemre vonatkozó törvényi szabályozás
érvényes. Vállalkozók esetében fenntartjuk a jogot arra, hogy a
késedelmes fizetésből eredően nagyobb mértékű kárt állapítsunk meg és
érvényesítsünk. Részletfizetési megállapodás esetén, amennyiben a vevő
legalább két egymást követő részletet érintően több mint 7 nap
késedelembe esik, a teljes fennmaradó összeg kifizetése azonnali
hatállyal esedékessé válik.
(4)
Ellenoldali követeléssekkel szembeni beszámítás vagy a fizetés hasonló
okokból történő visszatartása abban az esetben megengedett, amennyiben
az ellenoldali követelés vitathatatlanul és jogerősen megállapításra
került. Ezen kívül a visszatartási jog alkalmazása abban az esetben
elfogadható, amennyiben az ellenkező oldali igény ugyanazon a
szerződéses jogviszonyon alapul.
6. Szállítási határidő
(1)
Amennyiben a bejelentett szállítási határidőt vagy időpontot
várakozásaink ellenére nem tudjuk betartani, a vevő köteles megfelelő
mértékű halasztást engedélyezni. A megadott szállítási határidők és
időpontok betartásának előfeltétele a vevő idejében és szabályszerűen
történő teljesítése és együttműködése. Fenntartjuk a jogot arra, hogy
kifogást érvényesítsünk a szerződés nem teljesítése miatt. Ez nem érinti
a vevő visszavonásra vonatkozó jogát.
(2)
Amennyiben a vevő az áru átvételével késedelembe esik, vagy egyéb
együttműködési kötelezettségét vétkes módon megszegi, jogosultak vagyunk
a keletkezett károk megtérítését követelni, beleértve az esetleges
többletköltségeket is. Fenntartjuk magunknak a jogot további igények és
jogok érvényesítésére.
(3)
Amennyiben a 2. pont feltételei teljesülnek, a vásárolt áru esetleges
megsemmisülésére vagy állagának romlására vonatkozó kockázat abban az
időpontban átszáll a vevőre, amikor az átvétellel vagy a fizetéssel
késedelembe esett.
(4) A 2. és 3. pontok érvényesek abban az esetben is, ha a szállítás a vevő kérésére kerül késleltetésre.
(5)
A törvényi előírásoknak megfelelő felelősséget vállalunk A törvényi
előírásoknak megfelelő felelősséget vállalunk akkor is, ha a mi
hibánkból eredő szállítási késedelem miatt a vevő jogosult érvényesíteni
azon jogát, miszerint a szerződés további teljesítésére irányuló érdeke
megszűnt.
(6)
Továbbá szintén a törvényi előírásoknak megfelelő felelősséget
vállalunk akkor is, ha a szállítási késedelem a mi hibánkból eredő
szándékos vagy súlyosan hanyag szerződésszegés miatt áll fenn;
képviselőink vagy teljesítési segédeink hibáiért is helytállunk.
Amennyiben a szállítási késedelem a mi hibánkból eredő súlyosan hanyag
szerződésszegésre vezethető vissza, kártérítési felelősségünk az
előrelátható, jellemzően bekövetkező károkra korlátozódik.
(7)
Szintén a törvényi előírásoknak megfelelő felelősséget vállalunk, ha a
mi hibánkból eredő szállítási késedelem egy fontos szerződéses
kötelezettség vétkes megsértésére vezethető vissza; ebben az esetben
kártérítési felelősségünk azonban csak az előrelátható, jellemzően
bekövetkező károkra korlátozódik.
(8)
Nem vállalunk felelősséget nem megvalósult szállítás vagy szállítási
késedelem esetén, amennyiben azt vis major vagy olyan egyéb, a
szerződéskötés időpontjában előre nem látható események okozták, amelyek
nem a mi hibánkból következtek be (pl. bármely üzemzavar, anyag- vagy
energia beszerzési problémák, szállítási késedelem, sztrájk, jogszerű
kizárás, munkaerő-, energia- vagy nyersanyaghiány, szükséges hatósági
engedélyek beszerzésének nehézsége, hatósági intézkedések vagy a
beszállítók által elmaradó, nem megfelelő vagy nem időben történő
szállítás).
7. Kockázatok átszállása
(1) Amennyiben a megrendelés visszaigazolásban nincs másként megjelölve, a szállítás „gyárban átvéve" értendő.
(2)
A szállítóeszköz kiválasztásáról mi határozunk. Amennyiben a vevő
vállalkozó, akkor az áru esetleges megsemmisülésére vagy állagának
romlására vonatkozó kockázat az áru átadásakor, amennyiben az eladó
küldi el az árut a vevő részére, az árunak a szállítmányozóhoz,
fuvarozóhoz vagy a szállítással, illetve a küldéssel megbízott egyéb
személyhez vagy intézményhez történő eljuttatásakor száll át a vevőre.
Amennyiben a vevő fogyasztó, akkor az eladott áru esetleges
megsemmisülésére vagy állagának romlására vonatkozó kockázat abban az
esetben is az áru átadásakor száll át a vevőre, amennyiben az eladó
küldi el az árut a vevő részére. Az átadás tényét nem érinti, ha a vevő
az átvétellel késedelembe esik.
(3)
Amennyiben a vevő kérésére – akár rövid idejű – raktározás válik
szükségessé, fenntartjuk magunknak a jogot arra, hogy az így keletkezett
ráfordításokat a vevő részére kiszámlázzuk.
8. Alkalmazási tanácsadás
A
kiszállított áru használata és alkalmazása kizárólag a vevő
felelőssége. Semmilyen jellegű tanácsadás sem tekinthető kötelező
érvényű tájékoztatásnak, és nem mentesíti a vevőt a saját ellenőrzési és
felelősségvállalási kötelezettsége alól.
9. Kellékszavatosság
(1)
Minden egyes terméket alapos vizsgálatnak vetünk alá a kiszállítás
előtt. Amennyiben ennek ellenére hibás az áru, a vevő jogosult
pótteljesítést (új szállítást vagy a hiba megszüntetését) követelni. Új
szállításra csak a készlet erejéig van lehetőség. Az eladó jogosult a
vevőnek új szállítást ajánlani, ha a hiba megszüntetése aránytalan
ráfordítással járna. Amennyiben a pótteljesítés nem sikeres, a vevő a
szerződéstől elállhat vagy kérheti a vételár csökkentését és esetleges
kártérítést, illetve a felesleges kiadások megtérítését, amennyiben az
egyéb feltételek teljesülnek.
(2)
A vevő a szavatossági igényét nevének és elérhetőségeinek megadásával,
valamint rövid indoklással érvényesítheti postai úton, e-mailben vagy
telefonon, az eladó fent megadott elérhetőségein. A vállalkozó
kellékszavatossági igényének feltétele ezen felül, hogy szabályszerűen
teljesítse a vizsgálattal és kifogással kapcsolatos kötelezettségeit.
(3)
A vevő kérésre köteles elküldeni a kifogásolt árut a vevő költségére
megvizsgálásra a vevő fent megadott címére. A vevőnek lehetőség szerint
az eredeti csomagolást kell használnia a visszaküldéskor. Kérjük, hogy a
portófizetési kötelezettség elkerülése érdekében a küldeményt
megfelelően bérmentesítse, illetve vegye igénybe a logisztikai
partnerünk által végzett szállítási szolgáltatást. A költségek
megtérítése a garanciavállalás keretein belül az áru eladó általi
kézhezvételét követően haladéktalanul megtörténik.
(4)
A vevő kártérítési kötelezettsége a durva hanyagságból vagy
szándékosságból bekövetkezett károkra korlátozódik, amennyiben nem
történt személyi sérülés. A felelősség korlátozása érvényes a
kellékszavatosságon túl a deliktuális felelősségi igényekre,
ellehetetlenülésből és késedelemből eredő felelősségre is, azonban nem
érvényes a termékfelelősségi törvényből eredő igényekre. Ugyanez
érvényes az eladó munkavállalóinak, képviselőinek és teljesítési
segédeinek személyes felelősségére is.
Amennyiben
nem róható fel részünkre a szerződés szándékos megszegése, a
kártérítési felelősség az előrelátható, jellemzően bekövetkező károkra
korlátozódik. Amennyiben fontos szerződéses kötelezettség megszegése
miatt a törvényi előírásoknak megfelelő felelősséggel tartozunk, a
kártérítési felelősség szintén az előrelátható, jellemzően bekövetkező
károkra korlátozódik.
(5)
A fentiektől eltérő esetekben nem vállalunk felelősséget. Ez érvényes
az alkalmazottaink, munkavállalóink, dolgozóink, képviselőink és
teljesítési segédeink személyes kártérítési felelősségére is.
(6)
A kellékszavatossági igény elévülési ideje azon vevők számára, akik a
törvényi rendelkezések értelmében nem minősülnek fogyasztónak, a
kockázatok átszállásától számított 12 hónap.
10. Tulajdonjog fenntartásának biztosítása
(1)
A vevővel létrejött üzleti kapcsolatból származó összes fizetési
kötelezettség teljesítéséig fenntartjuk a vásárolt áru tulajdonjogát. A
vevő szerződésnek ellentmondó viselkedése, különösen fizetési késedelem
esetén, jogosultak vagyunk a vásárolt árut visszavenni. A vásárolt áru
általunk történő visszavétele a szerződéstől valót elállásnak
tekintendő. A vásárolt áru visszavétele esetén jogosultak vagyunk azt
értékesíteni, az értékesítésből származó bevétel - megfelelő
értékesítési költség levonása mellett - beszámításra kerül a vevő
kötelezettségeibe.
(2) Harmadik fél általi lefoglalás vagy egyéb beavatkozás esetén a vevő köteles haladéktalanul írásban értesíteni minket
(3)
A vevő jogosult a vásárolt árut a szokásos üzletmenet keretein belül
továbbértékesíteni; azonban már most engedményezi részünkre saját
követeléseiből, melyek az ő vevője vagy harmadik fél felé a
továbbértékesítésből származnak, a mi követelésünk kiszámlázott
végösszegének megfelelő összeget (beleértve az Áfát), mégpedig
függetlenül attól, hogy a vásárolt áru feldolgozás nélkül vagy az után
került értékesítésre. A követelés behajtására a vevő az engedményezést
követően is jogosult marad. Ez nem érinti a mi követelés behajtási
jogosultságunkat. Kötelezettséget vállalunk azonban arra, hogy a
követelést nem hajtjuk be addig, amíg a vevő saját fizetési
kötelezettségeinek a beszedett bevételből eleget tesz, nem kerül
fizetési késedelembe és különösen, amíg nem áll fenn csőd- vagy
felszámolási eljárás megindítása iránti kérelem vagy a fizetés
szüneteltetése. Amennyiben azonban ez mégis fennállna, jogosultak
vagyunk követelni, hogy a vevő az engedményezett követeléseket és azok
adósának személyét tudomásunkra hozza, a behajtáshoz szükséges összes
információt megadja, az erre vonatkozó dokumentumokat részünkre átadja
és az adóst (harmadik felet) az engedményezésről értesítse.
(4)
A vásárolt árunak a vevő általi feldolgozása vagy átalakítása mindenkor
a mi részünkre történik. Amennyiben a vásárolt áru más, nem a mi
tulajdonunkat képező árukkal kerül összedolgozásra, akkor az új terméken
társtulajdon jogot szerzünk olyan mértékben, amilyen arányban a
feldolgozás időpontjában a vásárolt áru értéke viszonyul a többi
feldolgozott anyag értékéhez (kiszámlázott végösszeg, beleértve az
Áfát). A feldolgozás során létrejövő árura egyébiránt ugyanaz
vonatkozik, mint a fenntartással kiszállított, vásárolt árura.
(5)
Amennyiben a vásárolt árut más, nem a mi tulajdonunkat képező áruval
elválaszthatatlanul összekeverik, akkor az új terméken társtulajdon
jogot szerzünk olyan mértékben, amilyen arányban az összekeverés
időpontjában a vásárolt áru értéke viszonyul a többi, vele összekevert
anyag értékéhez (kiszámlázott végösszeg, beleértve az Áfát). Amennyiben
az összekeverés oly módon történik, hogy a vevő terméke tekinthető az
alapvető árunak, megállapodásra kerül, hogy a vevő azon a megfelelő
arányban társtulajdon jogot ruház ránk. A vevő az így keletkezett
egyedüli tulajdont vagy társtulajdont részünkre fenntartja.
(6)
Kötelezettséget vállalunk arra, hogy a részünkre rendelkezésre álló
biztosítékokat a vevő kérésére felszabadítjuk abban az esetben, ha a
biztosítékaink realizálható értéke a fedezendő követeléseket több mint
10%-kal meghaladja; a felszabadítandó biztosítékok kiválasztása a mi
hatáskörünkbe tartozik.
11. Illetékes bíróság, teljesítés helye
(1)
Amennyiben a vevő vállalkozó, az illetékes bíróság a mi székhelyünk
szerinti bíróság; azonban jogosultak vagyunk arra, hogy a vevő ellen a
saját lakóhelye szerinti bíróságnál keresetet nyújtsunk be. Ugyanez
érvényes abban az esetben is, ha a vevőre vonatkozóan nincs általánosan
illetékes bíróság Magyarországon vagy a kereset benyújtásának
időpontjában lakhelye vagy tartózkodási helye nem ismert. A jelen
szabályozás nem érinti a kizárólagos bírósági illetékességről szóló
kötelező érvényű törvényi rendelkezéseket.
(2)
Kizárólag Magyarország joga kerül alkalmazásra; az ENSZ vételi jogának
(Az Egyesült Nemzetek 1980. április 11.-én kelt Egyezménye az áruk
nemzetközi adásvételi szerződéseiről [CISG]) kizárása mellett.
(3) Amennyiben a megrendelés visszaigazolásban foglaltak ettől nem térnek el, a teljesítés helye a mi székhelyünk.
(4)
Amennyiben ezek a rendelkezések vagy ezek valamely része érvénytelen
lenne, ez nem érinti a fennmaradó részeket. Az érvénytelen rendelkezés
helyett vagy a joghézag betöltésére olyan szabályozásnak kell kerülnie,
amely a jogi lehetőségek keretein belül a lehető legközelebb áll ahhoz,
amiben a felek erre a pontra vonatkozóan megállapodtak volna.
12. A szerződés megőrzése
Kérjük,
vegye figyelembe, hogy a szerződés szövegének az Ön dokumentumai
közötti tartós megőrzéséről Önnek kell gondoskodnia. Amennyiben azt még
nem bocsátottuk az Ön rendelkezésére e-mailben vagy nyomtatott formában,
lehetőség van a szerződések szövegének PDF formátumú fájlokba történő
átalakítással (ún. screenshots), elektronikus formában történő tartós
megőrzésére vagy papír alapon történő kinyomtatására. Az utóbbi vagy a
PDF fájlok kinyomtatásával, vagy a megjelenített szöveg közvetlenül a
böngészőből történő kinyomtatásával történik a nyomtatás funkció
használatával.
Tájékoztatás: A vevő tudomásul veszi, hogy az eladó n a szerződéses
jogviszonyból származó adatokat adatfeldolgozási célból tárolja, és
fenntartja magának a jogot arra, hogy az adatokat harmadik fél
rendelkezésére bocsássa, amennyiben az a szerződés teljesítése érdekében
szükséges. Adatvédelmi gyakorlatunk megfelel az adatvédelmi törvény előírásainak.
13. Adatvédelmi nyilatkozat
Személyes
adatait harmadik fél számára csak feltétlen szükséges esetben adjuk ki.
Ezt jelentheti például kiszállítás esetén a kézbesítő céget. Ezen kívül Czank Zoltán E..V. csak saját promóciós anyagainak küldésére
használhatja fel.